ماساژ برای افتادگی شکم
نوشته شده توسط : media

 ماساژ برای افتادگی شکم راهکار موثر و طبیعی برای فرم‌دهی به این ناحیه از بدن است و به‌عنوان یک روش غیرجراحی و بدون استفاده از داروهای شیمیایی کاربرد دارد. چنانچه راهکارهای کم‌ عارضه‌ای مثل ماساژ درمانی در رفع شل‌شدگی شکم تاثیرگذار نباشند، می‌توانید برای برداشتن پوست‌های اضافه از طریق روش جراحی، به مطب دکتر کرامت الله ترابی مراجعه کنید.

تکنیک‌های مختلفی برای ماساژ‌ شکم با هدف از بین بردن چربی‌های موضعی استفاده می‌شوند. این تکنیک‌ها علاوه‌بر کمک به لاغری، موجب تقویت عضلات شکمی می‌شوند و نتیجه آن بهبود سلامتی و شکل ظاهری بدن است.

روش‌های ماساژ برای افتادگی شکم

روش‌های متعددی جهت ماساژ برای افتادگی شکم وجود دارد که انجام هریک از این تکنیک‌ها به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کنند. این روش‌ها عبارتند از:

 ماساژ سوئدی؛ بهترین ماساژ برای افتادگی شکم 

ماساژ سوئدی از تاثیرگذارترین روش‌های ماساژ لاغری شکم با دست است. این روش به‌صروت آرام و ملایم انجام می‌شود و تکنیکی برای رسیدن به آرامش و جوانسازی پوست به‌شمار می‌آید. تأثیر این نوع ماساژ بر کاهش وزن و درمان شل‌شدگی شکم بسیار قابل‌توجه‌تر از دیگر روش‌های ماساژ است.

در این تکنیک ، ماساژورها از طریق مالش، حرکات دایره‌ای شکل عمیق برای بازیابی سطح انرژی بهره می‌برند. این نوع ماساژ موجب تحریک انتهای اعصاب شکمی، افزایش جریان خون و تخلیه لنفاوی می‌شود؛ از این رو بر کاهش وزن و لاغری تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. ماساژ سنتی سوئدی کل بدن را پوشش می‌دهد، اما در نواحی شکم یا کمر بیشتر انجام می‌شود. اگر ناحیه‌ای از بدن شما درد می‌کند، ماساژوژ بیشتر روی آن ناحیه تمرکز می‌کند.

 ماساژ تخلیه مایع لنفاوی بدن

مایع لنفاوی کمک می‌کند تا بدن راحت‌تر با بیماری‌های مختلف مبارزه کند. در ماساژ تخلیه لنفاوی، حرکت این مایع در اطراف بدن بهبود پیدا می‌یابد و همین امر موجب کاهش چربی در نواحی شکمی می‌شود. این نوع ماساژ در فرانسه به عنوان تکنینک بسیار موثر در لاغری شکم و پهلو کاربرد دارد. با انجام چند جلسه این روش، آثار چشمگیر آن را مشاهده خواهید کرد.

در این روش نوک انگشتان در دو طرف شکم قرار می‌گیرد و ماساژور به آرامی تا وسط شکم و به سمت بالا ماساژ می‌دهد. این حرکت ۵ تا ۱۰ بار تکرار می‌شود. در ادامه دستان روی پهلوهای قرار می‌گیرد و از انگشتان برای کشش پوست باسن به سمت زیر بغل استفاده می‌شود. پس از کشش پوست ناحیه لگن، دوباره به سمت پهلو و شکم بازمی‌گردد. این حرکت ۵-۷ بار در هر طرف بدن  انجام می‌شود و در درمان افتادگی شکم بسیار موثر است.

ماساژ آروماتراپی | دکتر کرامت الله ترابی

ماساژ شکم چینی

از بهترین روش‌های ماساژ برای افتادگی شکم، ماساژ لاغری سنتی چینی است. در این تکنیک دست را روی ناف قرار می‌گیرد؛ سپس باید ناحیه مورد نظر را محکم فشار دهید. سپس ۲ انگشت خود را دور ناف در دایره‌های کوچک بچرخید و شعاع دایره‌ها را کم کم گسترش دهید. در ادامه از ناف به اطراف شکم حرکت کنید. این ماساژ را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید و تاثیر آن را پس از چند جلسه در رفع شل‌شدگی شکم مشاهده کنید.

 ماساژ آروماتراپی (رایحه درمانی)

ماساژ آروماتراپی، ماساژ درمانی سوئدی است که در آن از لوسیون‌های حاوی روغن گیاهی با غلظت بالا استفاده می‌شود. روغن‌های ماساژ حاوی عصاره گل، میوه، برگ و دانه هستند و در طول انجام آن نیز می‌توانید عطر روغن را تنفس کنیید. از مزایای آروماتراپی این است که به سرعت از طریق پوست جذب می‌شود.

این روغن بر سیستم لیمبیک (قسمتی از مغز جهت انتقال سیگنال‌های مربوط به احساسات) اثرگذار است و تغییرات مثبتی در خلق‌وخو و بدن ایجاد می‌کند. روغن‌های به کار برده شده در این تکنیک خواص متعددی ارند. مثلاً روغن‌های اسطوخودوس، بابونه و شمعدانی بسیار آرام‌بخش هستند. روغن‌های کاج، اکالیپتوس و درخت چای نیز موجب تسکین‌ درد و التهابات می‌شوند. روغن رزماری نیز که در رایحه درمانی استفاده می‌شود، بسیار انرژی‌زا است.

افرادی که به‌طور منظم از ماساژ رایحه‌درمانی استفاده می‌کنند، خواب باکیفیت‌تری دارند و دردهای عضلانی کمتری را تجربه می‌کنند. مطالعات زیادی نشان داده است که ماساژ رایحه‌درمانی ۱ ساعته با روغن سرو و روغن‌های دیگر و گریپ فروت به طور قابل‌توجهی به سوزاندن چربی شکم و دور کمر کمک می‌کند. به‌علاوه آروماتراپی می‌تواند در کاهش استرس و افسردگی تاثیرگذار باشد که به نوبه خود موجب کاهش تمایل به پرخوری خواهد شد.

 مزایای ماساژ برای افتادگی شکم 

استفاده از تکنیک‌های مختلف ماساژ برای افتادگی شکم مزایای بسیاری از جمله تقویت عضلات شکم و بهبود گردش خون دارد. چنانچه به‌طور منظم از ماساژ لاغزی استفاده کنید، از فواید زیر بهره‌مند خواهید شد:

۱- کاهش چربی‌های اضافی شکم: ماساژ لاغری می‌تواند به کاهش چربی‌های اضافه کمک کند. از طریق تکنیک‌های ماساژ، فشار به نقاط مشخصی اعمال می‌شود که همین امر تحریک سلول‌های چربی و تسریع فرآیند کالری سوزی را به دنبال دارد.

۲- تقویت عضلات شکم: ماساژ برای افتادگی شکم با تحریک عضلات و افزایش جریان خون باعث تقویت و ترمیم ماهیچه‌های شکم می‌شود.

۳- بهبود گردش خون: ماساژ جهت افزایش گردش خون در نواحی شکمو پهلو بسیار مفید است. این روش کمک می‌کند که اکسیژن بیشتر به سلول‌ها وارد شود.

۴- تحریک سیستم گوارشی: ماساژ شکمی می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی شود. تکنیک‌های مختلف ماساژ لاغزی می‌توانند به هضم بهتر غذا و جلوگیری از انواع مشکلات گوارشی کمک کنند.

 برای پیگیری درمان‌های پزشکی جهت رفع افتادگی شکم، از طریق شماره زیر با مطب دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح زیبایی در تهران تماس بگیرید.

خلاصه مطالب

روش‌های مختلف ماساژ برای افتادگی شکم از جمله ماساژ چینی و سوئدی و ماساژ رایحه درمانی برای تقویت عضلات شکمی بسیار موثر هستند. اگر هریک از این تکنیک‌ها را در چند جلسه به‌طور منظم انجام دهید، اثر قابل توجه آن بر درمان شل‌شدگی شکم و روند لاغری مشاهده خواهید کرد.

در افرادی که پوست شکم خاصیت الاسیته خود را از دست داده و میزان افتادگی پوست بیش از حد است، می‌توانند روش‌های جراحی از جمله ابدومینوپلاستی را تجربه کنند. با توجه به حساس بودن این عمل، توصیه می‌کنیم جراحی شکم را تحت نظر دکتر کرامت الله ترابی، بهترین جراح پلاستیک و ترمیمی در تهران انجام دهید. برای دریافت مشاوره حضوری با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: